Din aktivitetsveileder

Barn -  Ungdom - Voksen - Pensjonist

Aktivitet & treningsglede i fokus 

FOR ET LENGRE LIV


En god plan gjør underverker for sluttresultatet. - Det motiverer og forplikter. 

Vi starter samarbeidet med en samtale hvor vi kartlegger ditt nåværende potensiale, din motivasjon og ditt fremtidige mål.

Dette gir et unikt grunnlag for å sette sammen en plan som inneholder aktiviteter både for fysisk aktivitet og mental trening. Alt sammen for å oppnå balanse mellom jobb, skole, fritid og familie, eller andre faktorer som har stor betydning i ditt liv. 

En utviklingsplan hos meg har fokus på å videreutvikle din kapasitet og dine ressurser slik at du vil oppnå balanse og økt trivsel, forbygge eventuelle livsstilsykdommer og få mer overskudd og balanse i hverdagen. Det er ikke fokus på å gå ned i vekt! Selvfølgelig vil du kunne oppnå nedgang i vekt som følge av økt fysisk aktivitet. Det er en bonus du kan få i tillegg til andre effekter av treningen i din utviklingsplan.

Dette unike tilbudet settes sammen av ulike mengde innen: mental trening, styrketrening, utholdenhetstrening, balanse og koordinasjon, løping, skitrening, gåturer, svømming og samtale med coach. 


Hvem er dette for?

Ungdom, voksen, eldre og pensjonist. 


Tips: Et månedsprogram eller et 12 ukers program hvor du får treningsplan tilpasset deg, samt tilbud om inntil tre veiledningstimer/samtaler hvor du får mentale treningsoppgaver. Synes du dette høres interessant ut, er du hjertelig velkommen til å ta kontakt.

Jeg tar kontakt med deg innen en arbeidsdag eller to for å avklare tid for en oppstartsamtale.


Andre tjenester du kan bestille:

Privat: 


  • Enkelttime med veiledning og fysisk oppmøte.
  • Enkelttime med veiledning, online (telefon eller video)
  • Tilpasset treningsprogram basert på individuelle behov.
  • Bedre alderdom: Motorisk trening, balanse, styrke og mentale vaner.


Skole- og barnehage:

  • Motorisk trening 
  • Idrettsdager
  • Veiledning i tilpasset opplæring 

  • Opplæring og støtte til lærere og ansatte for å integrere fysisk aktivitet i undervisningen, også kalt Fysisk Aktiv Læring


Kommune og idrettslag:

  • Rådgiver for idrettslag og kommuner.  
  • Trenerutvikler: Øktplanlegging, relasjonsbygging, pedagogikk
  • Teknikktrener langrenn (inklusive mentale vaner)


Foredrag og workshops:

  • Foredrag og workshops om fysisk aktivitet, helsegevinster og forebygging av livsstilssykdommer. Les mer her.


Coaching og mentoring:

  • Personlig coaching og mentoring for å hjelpe idrettsutøvere og enkeltpersoner med å nå sine spesifikke idrett-, helse- og treningsmål. Les mer om samtale og veiledning her.


Filosofi

Min grunnfilosofi er at all fysisk aktivitet har effekt, og forebyggende aktivitet er en bærekraftig investering. 

Med gode mentale vaner kombinert med fysisk aktivitet vil helhetlig utvikling være mulig.

​Derfor stimulerer jeg til mental robusthet i lag med korte og lange økter, gå rolige turer, motorisk trening, eller det å gå av bussen en holdeplass eller to tidligere. ​

Jeg bygger all treningen på seriøs forskning og lang erfaring som trener, kroppsøvingslærer og instruktør på treningssenter. Dette tilsier at det aller meste av aktiviteten bør foregå på forholdsvis lav puls, det som av Olympiatoppen omtales som sone 1 eller 2. For den som trimmer mye, bør anslagsvis 70-80 prosent av aktiviteten være i den kategorien. Den mentale treningen bygger jeg på Utviklingshjulet utviklet av Olympiatoppen Innlandet under veiledning basert på Motiverende Interju (MI).